Wyszukiwarka

Horizon FCJJ-44 Zestaw naukowy z mikroogniwami paliwowymi

Cena:1110.00PLN
Do koszyka

Poznaj przyszłość magazynowania energii dzięki zestawowi Micro Fuel Cell Kit firmy Horizon. Zasil mini turbinę, przekształcając wodór w stanie stałym we wkładzie z wodorkiem metalu HYDROSTIK PRO w energię elektryczną za pośrednictwem ogniwa paliwowego Horizon PEM. Dzieci mogą zobaczyć efekt, gdy wodorek powoli się ochładza i uwalnia wodór do ogniwa paliwowego. Proces ten jest modelem dla wszystkich systemów mikroogniw paliwowych — działającym przykładem przechowywania stałego wodoru, który może prowadzić do wielu interesujących i kreatywnych pomysłów na zastosowania.

Będziesz potrzebował źródła wodoru, takiego jak Hydrofill PRO, aby naładować wodorem dostarczony wkład Hydrostik PRO.

WSKAZÓWKA!
Użyj Horizon Energy Monitor (FCJJ-24) do pomiaru napięcia wyjściowego i prądu wytwarzanego przez ogniwo paliwowe lub do wykonywania różnych eksperymentów.

Dlaczego ogniwa paliwowe i wodór?
Ogniwa paliwowe można traktować jako alternatywne źródła energii. Zamieniają energię chemiczną na energię elektryczną. Wodorowe ogniwa paliwowe robią to bardzo czysto, bez toksycznych emisji iz lepszą wydajnością. Ogniwa paliwowe nie generują energii z powietrza. Wykorzystują wodór. Wodór jest znakomitym nośnikiem energii. Wodór jest nietoksyczny, odnawialny, łatwo dostępny i pełen energii. Podczas spalania z tlenem zamienia się w wodę. Tę wodę można ponownie podzielić na wodór i tlen za pomocą elektrolizy. Wytworzony wodór można ponownie spalić, przechodząc w ten sposób nieograniczony cykl bez toksycznych emisji. Za pomocą ogniwa paliwowego można przekształcić wodór w prąd elektryczny bez spalania.

Paliwa kopalne są przekształcane w energię użytkową poprzez spalanie. Energia uwalniana podczas spalania jest z natury trudna do uchwycenia i nieefektywna. Wytwarza również dwutlenek węgla, którego nie można łatwo przekształcić z powrotem w użyteczne paliwo. Silnik spalinowy na paliwo kopalne w elektrowni ma tylko około 30 do 40% sprawności. Oznacza to, że przekształca tylko 30 do 40% energii zawartej w paliwach kopalnych w energię użytkową (elektryczność). Silniki w samochodzie są jeszcze mniej wydajne i osiągają poziom od 15 do 20% sprawności. Gdzie podziała się reszta energii? Ucieka w postaci ciepła, wibracji i hałasu.

Z drugiej strony ogniwa paliwowe mogą działać z wydajnością od 40 do 65%. Oznacza to, że mogą przetwarzać od 40 do 65% energii zawartej w wodorze w energię elektryczną.

Facebook