Matematyka bez reszty - część III
Matematyka bez reszty - to trzyczęściowy multimedialny produkt edukacyjny dla szkół podstawowych, przeznaczony do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w edukacji wczesnoszkolnej. Zawiera pakiet ćwiczeń, interakcji, zabaw, gier oraz filmy interaktywne do szybkiego i efektywnego wykorzystania podczas zajęć szkolnych.
Program obejmuje trzy części, odpowiadające zakresem tematycznym klasom 1-3 – całość jest dostosowana do podstawy programowej i umożliwia pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Grafiki i interakcje przedstawiają rzeczywiste obrazy - do minimum ograniczone są nierealistyczne animacje. Polecenia zadań są tekstowe i dźwiękowe. Ponadto nauczyciel swobodnie może zmienić język – tak, aby przejść przez dane zadanie po angielsku i powrócić do wersji polskiej.
Całość zaprojektowana jest w taki sposób, aby wszystkie elementy aktywne były w zasięgu ręki dziecka – co jest szczególnie ważne w pracy przy tablicy interaktywnej. Nauczyciel ma wiele możliwości pracy z programem. Inspiracje może znaleźć w dołączonych do produktów przewodnikach i scenariuszach zabaw i zajęć.
Postacie przewodnie „Matematyki bez reszty” są prawdziwe – mają swoje problemy, pasje, marzenia. Technologia nie musi oznaczać odrealnienia. Tworzymy połączenie z codziennością.
Trzecia część programu „Matematyka bez reszty” zawiera 1 500 zadań do trzech Przygód Tematycznych – Wynalazki, Zagadki anatomii, Mały przyrodnik – wprowadzających zagadnienia związane z matematyką:
18 filmów edukacyjnych – wprowadzających w zagadnienia poruszane w tej części i łączące je z realnym światem,
9 interakcji – dających możliwość zabawy dla całej klasy np. w nauce rytmu, czy zasad kupowania w sklepie,
18 ćwiczeń – pozwalających na utrwalenie wiedzy z zakresu matematyki.
Zakresy programowy części III:
dodawanie/odejmowanie,
figury płaskie i przestrzenne,
mnożenie/dzielenie,
ułamki zwykłe,
zbiory,
programowanie.
„Matematyka bez reszty”:
wpływa pozytywnie na interakcje między dziećmi i nauczycielem,
łączy zabawę i naukę wykorzystując elementy rywalizacji,
łączy świat realny z ćwiczeniami i zadaniami na tablicy interaktywnej,
ułatwia przejście od zabawy do nauki,
wspomaga realizację Podstawy Programowej w zakresie TIK,
kształtuje nawyk powtarzania i utrwalania wiedzy,
wspiera naukę języka angielskiego,
zawiera różnorodne ćwiczenia dostosowane dla dzieci w wieku 6 i 7 lat,
zachęca uczniów do uczenia się na błędach, a także do szukania rozwiązań, powiązań i ciągów przyczynowo- skutkowych,
zachęca do poznawania świata i szukania w nim odniesień do nauki,
zawiera sprawdzone formy utrwalania wiedzy, m.in. interakcje, zabawy, eksperymenty, filmy, quizy.
CECHY SZCZEGÓLNE:
DWUJĘZYCZNOŚĆ – zmień język w dowolnym momencie. Dostępna wersja z językiem angielskim.
WYBÓR SPRZĘTU – program dedykowany jest na tablicę interaktywną, doskonale sprawdzi się także na komputerze, tablecie.
WYKORZYSTANIE W RÓŻNYCH WARUNKACH – w domu, w szkole, podczas wycieczek szkolnych.
INTERNET – jeśli w Twojej szkole jest słaby Internet, nie jest to już problemem. „Matematyka bez reszty” działa online i offline – zgraj potrzebne materiały na pendrive dołączony do zestawu i korzystaj bez konieczności połączenia z siecią.
PLATFORMA DYSTRYBUCYJNA – pozwala na łatwe i szybkie pobieranie nowych aktualizacji lub korzystania z wersji online.
INTUICYJNOŚĆ - produkt jest intuicyjny i przyjazny w obsłudze dla nauczyciela. Proste użytkowanie bez instrukcji obsługi.
KAŻDA Z CZĘŚĆ PROGRAMU MULTIMEDIALNEGO ZAWIERA:
pudełko z materiałami
kod dostępu do programu – wersja online i offline (do pobrania na pendrive lub komputer),
licencję na dany produkt na całą szkołę, na rok,
pendrive do wgrania wersji offline,
przewodnik po „Matematyce bez reszty”,
naklejkę do pokoju nauczycielskiego z miejscem na login i hasło do platformy,
do wydruku
scenariusze zabaw,
scenariusze lekcji,
karty pracy do wykorzystania w szkole i w domu.