Wyszukiwarka

LICZBY ANGIELSKIE - MATA EDUKACYJNA

Cena:198.00PLN
Do koszyka

Mata edukacyjna "Numbers" to pomoc dydaktyczna, która pozwala jednocześnie doskonalić umiejętności językowe oraz matematyczne dzieci w wieku przedszkolnym. Korzystając z maty trzeba pamiętać o podstawowych prawidłowościach „Dziecięcej matematyki”:
- podczas liczenia należy wskazywać gestem kolejne przedmioty i wypowiadać stosowny liczebnik
(gest wskazywania i liczebnik są przyporządkowane kolejnym obiektom),
- przy liczeniu nie można pomijać żadnego przedmiotu,
- nie można żadnego przedmiotu liczyć podwójnie,
- liczebniki należy wymieniać w stałej kolejności,
- ostatni z wymienionych liczebników ma specjalne znaczenie, gdyż określa liczbę liczonych obiektów,
- wynik liczenia nie zależy od kolejności tzn. można liczyć od lewej do prawej lub od prawej do lewej.
Poniżej przedstawiamy przykładowe pomysły na wykorzystanie maty do nauki języka angielskiego poprzez wspólną zabawę w przedszkolu. Zachęcamy do stworzenia swoich własnych gier i zabaw dostosowanych do wieku i możliwości dzieci z Waszego przedszkola.

Scenariusz 1. What is it?

Potrzebne materiały :
- mata edukacyjna
- kartki z obrazkami owoców (ręcznie narysowane) lub plastikowe owoce (nie ma w zestawie)
- magiczna skrzynka lub woreczek

Dzieci siedzą na dywanie, tworząc koło. W środku koła znajduje się nauczyciel z magiczną skrzyneczką oraz rozłożona mata. Nauczyciel zachęca wybrane dzieci do otwarcia skrzyneczki i wylosowania obrazka/plastikowego owocu. Zwrócenie uwagi na wyrażenie: Open the box! Starsze dzieci wzajemnie mogą przekazywać sobie skrzyneczkę, jednocześnie mówiąc: Please, open the box! Po wylosowaniu przez dzieci obrazków/ plastikowych owoców nauczyciel wprowadza (lub w starszych grupach utrwala) nazwy poszczególnych owoców. Nauczyciel dostosowuje tempo wprowadzania wyrazów do możliwości grupy. Zaleca się jednak wprowadzenie około 3 - 4 słów podczas jednych zajęć. Każde następne zajęcia z matą nauczyciel rozpoczyna od przypomnienia wcześniej poznanych słów.

Przykład: Nauczyciel zwraca się bezpośrednio do dziecka np. „Tomek has a banana. Where are bananas on the mat?” Nauczyciel podkreśla różnicę w brzmieniu wyrazów w liczbie pojedynczej i mnogiej. Dziecko wskazuje konkretne miejsce na macie, mówiąc: „Here are bananas.” Zabawę kontynuujemy tak długo, aż każde dziecko nazwie i wskaże wylosowany przez siebie owoc. W późniejszych etapach gry nauczyciel może umyślnie niepoprawnie nazywać wylosowane przez dzieci owoce, aby uzyskać od nich dobrą odpowiedź. Np. Nauczyciel: „Ola has a banana. Dzieci: No, it is not a banana! Ola has a watermelon.” Nauczyciel może wykorzystać tą zabawę do doskonalenia klasyfikacji, zwracając uwagę dzieci na fakt, że wszystkie obrazki to nazwy owoców. Podkreślamy słowo fruit/fruits.

Spis słownictwa, które utrwalamy podczas tej zabawy:
arbuz/ arbuzy - watermelon/ watermelons
jabłko/ jabłka - apple/ apples
pomarańcza/ pomarańcze – orange/ oranges
gruszka/ gruszki – pear/ pears
banan/ banany – banana/ bananas
cytryna/ cytryny – lemon/ lemons
śliwka/ śliwki – plum/ plums wiśnia/
wiśnia/wiśnie – cherry/ cherries
truskawka/ truskawki – strawberry/ strawberries
malina/ maliny – raspberry / raspberries

Głównym celem gry jest: doskonalenie umiejętności nazywania poszczególnych owoców w języku angielskim. Dziecko uczestnicząc, w tej zabawie wzbogaca swoje słownictwo, uczy się od kolegów i koleżanek oraz rozwija umiejętność klasyfikowania przedmiotów.

Facebook