Harmonijny Rozwój – Ekologia i środowisko

Cena:490.00PLN
Do koszyka

Multimedialne gry i zabawy wspierające wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat.
Atrakcyjne ćwiczenia zawarte w programach aktywizują dzieci i oswajają je z pracą zespołową, przygotowując jednocześnie do nauki. Zadania pomagają realizować cele wychowania przedszkolnego i szkolnego z podstawy programowej i mogą stanowić uzupełnienie wybranego przez nauczyciela programu nauczania.
Wszystkie elementy zestawu wykorzystują naukę przez zabawę umożliwiającą dzieciom współdziałanie, eksperymentowanie, twórczą ekspresję i ruch, nie zaniedbując też ćwiczeń samokontroli oraz koncentracji. Program wykorzystuje metodę pracy zespołowej z wykorzystaniem funkcji wielodotyku /multi-touch/ tablicy interaktywnej. Dzięki tej funkcji rysowanie i korzystanie z zasobów na tablicy jest możliwe przez kilkoro dzieci jednocześnie a każde z nich może wykonywać inne ćwiczenia.

Każdy pakiet zawiera:

3 interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej
karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych
grę dydaktyczną wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grupy dzieci.
Gry interaktywne
Ćwiczenie Sposób pracy Cel główny Cel pomocniczy
Segregacja śmieci Współzawodnictwo z rotacją przedstawicieli zespołów Rozwijanie świadomości ekologicznej: segregacja odpadów. Koncentracja uwagi
Współpraca w grupie.

Ekosystem Zespołowy Rozwijanie świadomości ekologicznej: rozumienie złożoności i różnorodności ekosystemów. Percepcja wzrokowa
Współpraca w grupie.

Ekoskrzaty Zadania dla zespołów Rozwijanie świadomości ekologicznej: oszczędzanie zasobów. Koncentracja uwagi
Współpraca w grupie.

Karty pracy
Mapa pogody – wycinanie i umieszczanie na mapie Polski symboli pogody.
Jesień, zima, lato – dopasowywanie zjawisk atmosferycznych do pory roku.
Co jest roślince potrzebne do życia? – wycinanie i umieszczanie na rysunku lasu obrazków zasobów potrzebnych roślinom, zastępujących ilustracje zasobów lub zjawisk niepożądanych.
Karmimy zwierzęta zimą – wycinanie i umieszczanie na ilustracji zimowego krajobrazu obrazków zasobów potrzebnych zwierzętom, zastępujących ilustracje przedmiotów niepożądanych.
Ekologia w lesie – wycinanie i umieszczanie na rysunku lasu obrazków właściwych czynności lub zdarzeń, zastępujących ilustracje czynności niepożądanych.
Ekologia w domu – wycinanie i umieszczanie na rysunku wnętrza domu obrazków korygujących niewłaściwe dysponowanie zasobami energii lub wody.
Gra wielkoformatowa
Wielkowymiarowa gra ekologiczna „Segregacja śmieci” uczy poprzez wspólne działanie, przeżywanie i aktywność dzieci. Polem zabawy staje się podłoga – dzieci budują cztery makiety pojemników z załączonych kolorowych pokrywek oraz tasiemek symbolizujących objętość pojemnika. Następnie każde z dzieci losuje kartę z rysunkiem odpadu np. gazet, szklanych butelek, odpadów kuchennych, plastikowych nakrętek i wybiera pojemnik, do którego należy go wrzucić. Nauczyciel może dodatkowo wprowadzić do zabawy uzasadnienie każdego wyboru.

Gra rozwija świadomość ekologiczną dzieci oraz nawyk segregowania odpadów, a ze względu na rozmiar i sposób wykonania ćwiczenia stanowi też formę ćwiczenia ruchowego.

Facebook