Wyszukiwarka

Mata edukacyjna -Żabka i bocian

Cena:198.00PLN
Do koszyka

Duża kolorowa mata edukacyjna-Żabka i bocian (1m x 2m) przygotowana jest z myślą o rozwoju umiejętności poznawczych dziecka, doskonaleniu pojęcia liczby i cyfry oraz umiejętności nazywania i rozróżniania kolorów. Dodatkowym atutem maty jest fakt, że jej uniwersalna forma pozwala na tworzenie wielu modyfikacji zabaw. Zachęcamy do stworzenia własnych zasad gier, które pomogą dziecku zrozumieć otaczającą go rzeczywistość lub ułatwią odbiór wiedzy, z którą dziecko musi się zmierzyć w konkretnej fazie rozwojowej. Poniżej przedstawione są przykładowe zabawy edukacyjne, w których dziecko może uczestniczyć zarówno w przedszkolu - wraz z większą ilością dzieci, jak i w domu – bawiąc się z rodzeństwem lub rodzicami.

Scenariusz 1. "Uratuj Żabkę"

Potrzebne materiały:
- mata edukacyjna

Dzieci siedzą na dywanie, tworząc koło. W środku koła znajduje się rozłożona mata edukacyjna.

Nauczyciel wskazuje od 2 – do 4 dzieci ( z zależności od liczebności grupy) o przyniesienie przedmiotu znajdującego się w sali przedszkolnej, który ma taki sam kolor jak pierwsze pole przy Żabce. Tłumaczy dzieciom, że gdy zapełnią wszystkie pola odpowiednimi przedmiotami, pomogą uciec Żabce przed czekającym na nią Bocianem.

Przyniesione przedmioty dzieci kładą na wskazanym wcześniej przez nauczyciela polu.

Reszta dzieci siedzących w kole, wspólnie zastanawia się czy przyniesione przez kolegów i koleżanki przedmioty pasują kolorystycznie do pola na macie. Nauczyciel prosi, aby dzieci na forum grupy wymieniły np. owoce, warzywa lub zwierzęta, które mają taki sam kolor jak wskazane pole oraz nazwały ten kolor. (np. Pole żółte- banan)

Nauczyciel wskazuje kolejne dzieci, które przyniosą jakieś przedmioty na kolejne pole. Gra przebiega w ten sam sposób, aż do ostatniego pola. Moment, w którym pole zielone jest zapełnione zielonymi przedmiotami z sali przedszkolnej, oznacza koniec gry. Przedszkolakom udało się pomóc Żabce.

Głównym celem gry jest: doskonalenie umiejętności rozróżniania poszczególnych kolorów oraz nazywania ich. Dziecko uczestnicząc, w tej zabawie wzbogaca swoje słownictwo, uczy się od kolegów i koleżanek. Rozwija się u dziecka proces klasyfikacji przedmiotów ze względu na kolory np. wiewiórka, pomarańcza, marchew – wspólna cecha to barwa.

Scenariusz 2. "Mała Żabka szuka mamy"

Potrzebne materiały:

- figurka/obrazek żabki,

- mata edukacyjna

Dzieci stoją rozproszone po całej sali. W widocznym miejscu znajduję się rozłożona mata edukacyjna. Na starcie ustawiona jest figurka/ sylweta żabki.

Przed dziećmi postawione jest zadanie – muszą pomóc zaginionej małej Żabce (figurka/obrazek) dotrzeć do swojej mamy Żaby. ( żabka -przedstawiona na macie)

Aby pomóc w szczęśliwym powrocie małej Żabki do mamy , wszystkie dzieci równocześnie wykonują polecenia nauczyciela- zadania przygotowane w formie ćwiczeń ruchowych.

Nauczyciel podkreśla związek między cyfrą umiejscowioną na macie, a ilością wykonywanych ćwiczeń ruchowych. Prosi dzieci o pomoc przy liczeniu. Nauczyciel i przedszkolaki głośno liczą podczas wykonywanych zadań.

Po każdym wykonanym prawidłowo zadaniu mała Żabka przesuwa się o 1 pole do przodu. (po wykonaniu przez dzieci pierwszego zadania przesuwamy małą Żabkę z pola start na pole oznaczone cyfrą „1”, po wykonaniu przez dzieci drugiego zadania przesuwamy małą Żabkę z pola „1” na pole oznaczone cyfrą „2” postępujemy tak po każdym zadaniu, aż dotrzemy do pola „10.”)

Przykładowy zestaw zadań ruchowych:

- 1 podskok na jednej nodze; 2 obroty; 3 skłony tułowia; 4 wymachy nogą wprzód; 5 krążeń ramion;

6 „pajacyków”; 7 podskoków na dwóch nogach; 8 klaśnięć ; 9 przysiadów; 10 wspięć na palcach

7. Gra kończy się, gdy dzieci wykonają 10 ćwiczeń ruchowych – mała Żabka szczęśliwie dociera do Mamy.

Głównym celem gry jest: doskonalenie umiejętności liczenia. Dziecko rozwija w sobie także umiejętność postrzegania danej cyfry, jako odpowiadającej jej w rzeczywistości określonej ilości - w tym przypadku ćwiczeń ruchowych. Dodatkowo gra ta usprawnia motorykę dużą dziecka, rozwijając sprawność ruchową.

Scenariusz 3. "Trafiony"

Potrzebne materiały:

- zielone i czerwone szarfy/naklejki

- woreczki z grochem

- tamburyno/grzechotka

- czarny marker i biała kartka papieru

- mata edukacyjna
(Scenariusz dostępny z zakupionym zestawem)

Głównym celem gry jest: doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz usprawnianie motoryki małej. Dodatkowo dziecko w formie zabawy rozwija umiejętność liczenia.

Scenariusz 4. "Loteryjka literkowa"

(Scenariusz dostępny z zakupionym zestawem)


W skład zestawu wchodzi:
- kolorowa mata edukacyjna "Żabka i bocian" o wymiarach 1m x 2m
- 4 szpilki do mocowania maty na trawniku
- 2 kolorowe woreczki gimnastyczne z grochem
- zalaminowany obrazek żabki formatu A5

Facebook