Las i ochrona środowiska
Cena:269.00PLN
Pomoc dydaktyczna „Las i ochrona środowiska” została opracowana jako materiał służący do wprowadzania treści edukacji przyrodniczej. Uwzględnia naturalną chęć dziecka do poznawania świata. Jest gotowym materiałem poglądowym, służącym do wprowadzania nowych treści lub doskonałym uzupełnieniem bezpośrednich doświadczeń dziecka. Stwarza możliwość zadawania pytań oraz uzyskiwania odpowiedzi. Zachęca do eksperymentowania i aktywności własnej dziecka.
Propagowanie prawidłowych zachowań pozwala na kształtowanie postawy szacunku dla wiedzy oraz dla środowiska. Zestaw dydaktyczny ułatwia zrozumienie zjawisk i praw rządzących przyrodą, przedstawia wpływ człowieka na środowisko.
Opracowane wyrazy i wyrażenia do wszystkich ilustracji pozwalają na kojarzenie obrazka z wyrazem, umożliwiają wprowadzanie ćwiczeń z czytania globalnego we wszystkich grupach wiekowych. Materiały do drukowania stwarzają możliwość wprowadzania ciekawych ćwiczeń manualnych, przygotowujących do nauki pisania oraz tworzenia własnych dziecięcych albumów przyrodniczych.
Zastosowana grafika pozwala na wykorzystanie plansz jako ciekawy i oryginalny element wystroju sal dydaktycznych.
Przeznaczenie:
1.Do wykorzystania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej przy realizacji zagadnień związanych z:
-poszerzaniem i bogaceniem wiedzy na temat charakterystycznych gatunków fauny i flory polskiej
-poznaniem podstawowych praw rządzących przyrodą
-kształtowaniem właściwych postaw wobec ochrony przyrody i środowiska naturalnego
-wyrabianiem postaw proekologicznych poprzez zachęcanie do podejmowania bezpośrednich działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.
2.Jako pomoc demonstracyjna dla nauczyciela.
3.Jako materiał ćwiczeniowy dla dzieci.
Materiał dydaktyczny zawiera:
Spis kolorowych tablic formatu A3:
PLANSZA I - Piętra lasu – schemat lasu z podstawowym podziałem
PLANSZA II - Drzewa liściaste – dąb, brzoza – schemat drzewa, liść, owoc
PLANSZA III - Drzewa liściaste – kasztanowiec, klon – schemat drzewa, liść, owoc
PLANSZA IV - Drzewa iglaste – świerk, sosna – schemat drzewa, liść, owoc
PLANSZA V - Grzyby jadalne – borowik szlachetny, podgrzybek brunatny, koźlarz
grabowy, pieprznik jadalny
PLANSZA VI - Grzyby trujące – muchomor sromotnikowy, muchomor czerwony
PLANSZA VII - Ptaki – kos, dzięcioł, sowa
PLANSZA VIII - Ptaki – jastrząb, sójka, kukułka
PLANSZA IX - Zwierzęta – jeleń, sarna, lis
PLANSZA X - Zwierzęta – dzik, wilk, zając
PLANSZA XI - Krajobraz naturalny
PLANSZA XII - Krajobraz przekształcony przez człowieka – miasto, wieś
PLANSZA XIII - Krążenie wody w przyrodzie – schemat
PLANSZAXIV - Cztery pory roku – zmiany atmosferyczne i przyrodnicze charakterystyczne
dla danej pory roku
PLANSZA XV - Jestem częścią przyrody - przykłady zachowań i postaw
proekologicznych u dzieci
PLANSZA XVI, XVII, XVIII - Dbamy o las – przykłady zachowań dzieci w lesie
Propagowanie prawidłowych zachowań pozwala na kształtowanie postawy szacunku dla wiedzy oraz dla środowiska. Zestaw dydaktyczny ułatwia zrozumienie zjawisk i praw rządzących przyrodą, przedstawia wpływ człowieka na środowisko.
Opracowane wyrazy i wyrażenia do wszystkich ilustracji pozwalają na kojarzenie obrazka z wyrazem, umożliwiają wprowadzanie ćwiczeń z czytania globalnego we wszystkich grupach wiekowych. Materiały do drukowania stwarzają możliwość wprowadzania ciekawych ćwiczeń manualnych, przygotowujących do nauki pisania oraz tworzenia własnych dziecięcych albumów przyrodniczych.
Zastosowana grafika pozwala na wykorzystanie plansz jako ciekawy i oryginalny element wystroju sal dydaktycznych.
Przeznaczenie:
1.Do wykorzystania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej przy realizacji zagadnień związanych z:
-poszerzaniem i bogaceniem wiedzy na temat charakterystycznych gatunków fauny i flory polskiej
-poznaniem podstawowych praw rządzących przyrodą
-kształtowaniem właściwych postaw wobec ochrony przyrody i środowiska naturalnego
-wyrabianiem postaw proekologicznych poprzez zachęcanie do podejmowania bezpośrednich działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.
2.Jako pomoc demonstracyjna dla nauczyciela.
3.Jako materiał ćwiczeniowy dla dzieci.
Materiał dydaktyczny zawiera:
- osiemnaście kolorowych plansz formatu A3, zafoliowanych obustronnie, jednorodnych graficznie, podzielonych na cztery tematy kompleksowe; możliwość wykorzystania plansz w dowolnych kombinacjach według potrzeb;
- karty pracy dla dzieci do kopiowania, kolorowania, wycinania;
- płytę CD z wszystkimi planszami i kartami pracy z możliwością wielokrotnego drukowania;
- sztywną teczkę z rączką do przechowywania zestawu
Spis kolorowych tablic formatu A3:
PLANSZA I - Piętra lasu – schemat lasu z podstawowym podziałem
PLANSZA II - Drzewa liściaste – dąb, brzoza – schemat drzewa, liść, owoc
PLANSZA III - Drzewa liściaste – kasztanowiec, klon – schemat drzewa, liść, owoc
PLANSZA IV - Drzewa iglaste – świerk, sosna – schemat drzewa, liść, owoc
PLANSZA V - Grzyby jadalne – borowik szlachetny, podgrzybek brunatny, koźlarz
grabowy, pieprznik jadalny
PLANSZA VI - Grzyby trujące – muchomor sromotnikowy, muchomor czerwony
PLANSZA VII - Ptaki – kos, dzięcioł, sowa
PLANSZA VIII - Ptaki – jastrząb, sójka, kukułka
PLANSZA IX - Zwierzęta – jeleń, sarna, lis
PLANSZA X - Zwierzęta – dzik, wilk, zając
PLANSZA XI - Krajobraz naturalny
PLANSZA XII - Krajobraz przekształcony przez człowieka – miasto, wieś
PLANSZA XIII - Krążenie wody w przyrodzie – schemat
PLANSZAXIV - Cztery pory roku – zmiany atmosferyczne i przyrodnicze charakterystyczne
dla danej pory roku
PLANSZA XV - Jestem częścią przyrody - przykłady zachowań i postaw
proekologicznych u dzieci
PLANSZA XVI, XVII, XVIII - Dbamy o las – przykłady zachowań dzieci w lesie