MATA EDUKACYJNA WĄŻ LITEROWY

Cena:198.00PLN
Do koszyka

Dziecko w wyniku aktywności stymulowanej przez matę między innymi:
- odczytuje wielkie litery drukowane,
- odszukuje pisane odpowiedniki liter drukowanych,
- klasyfikuje odpowiedniki fonetyczne liter na samogłoski i spółgłoski.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że nauczyciel korzystając z maty „Wąż literowy” pracuje następującymi metodami:
- czynną - samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania,
- słowną - rozmowa, objaśnienia i instrukcje,
- technikami twórczego myślenia – przekształcenia.

Dodatkowo mata jest niezbędną pomocą przy usprawnianiu spostrzegawczości oraz koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej. Zabawy z matą edukacyjną „Wąż literowy” przygotowują dzieci do nauki czytania poprzez umiejętność wyszczególniania konkretnych liter. Mata jest stworzona w taki sposób, aby nauczyciel prowadzący grupę dowolnie mógł modyfikować przytoczone poniżej pomysły na gry i zabawy uwzględniając przy tym zainteresowania dzieci, ich wiek i możliwości.

W skład zestawu wchodzi:
- kolorowa mata edukacyjna "Wąż literowy" o wymiarach 1m x 2m
- 4 szpilki do mocowania maty na trawniku
- kolorowy woreczek gimnastyczny
- kolorowa kostka
- 3 scenariusze zabaw edukacyjnych z wykorzystaniem maty "Wąż literowy"

Scenariusz 1. „Znajdź mnie!”

Potrzebne materiały :

- mata edukacyjna

- kartki A4 przedstawiające pisane litery małe/duże

- kostka dołączona do maty edukacyjnej.

 

1. Dzieci siedzą na dywanie tworząc koło. W środku koła znajduje się nauczyciel z matą edukacyjną.

2. Nauczyciel wskazuje pierwsze dziecko z grupy żeby rzuciło kostką. Następnie tłumaczy zasady gry na

przykładzie pierwszego dziecka. Wyrzucony kolor na kostce pozwala dziecku wybrać literę, na której

stanie, która jest napisana na takim samym kolorze jak wskazuje kostka. Np. kolor czerwony litery:

Ć,H,M,R,Y.

3. Dziecko staje na wybranej literze i głośno ją wypowiada. Następnie wskazuje kolegę lub koleżankę z

grupy, która odnajdzie wśród kartek z literkami pisaną literę, na której stoi dziecko rzucające kostką.

4. Po znalezieniu odpowiednika litery, dziecko szukające przejmuję kostkę i wykonuję rzut.

5. Gra toczy się tak długo jak dzieci są zainteresowane lub gdy nauczyciel zrealizuje cele dydaktyczne, które

przypisał tej zabawie.

6. Zaleca się, aby na jednej kartce A4 była przedstawiona zarówno wielka jak i mała litera pisana.

7. Nauczyciel dostosowuje przebieg gry do poziomu i wieku grupy. Na początku zabaw z matą litery pisane mogą być przedstawione na kartkach w odpowiednich kolorach. Np. litera pisana M na czerwonej kartce.

Cel główny gry: utrwalanie umiejętności odczytywania liter drukowanych oraz doskonalenie odszukiwania pisanych odpowiedników litery drukowanej. Dodatkowo doskonalenie spostrzegawczości oraz koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej. Zabawa ta bardzo dobrze przygotowuje dzieci do nauki czytania poprzez umiejętność wyszczególniania konkretnych liter.

 

Scenariusz 2. „Skojarzenia”

Scenariusz 3. „Opowiedz mi bajkę”


Pozostałe scenariusze zabaw edukacyjnych dołączane są do zakupionego zestawu.

Facebook